Wakacyjny poradnik urodowy- Sposoby na regenerację skóry i włosów po opalaniu

Drugim tematem wyzwania są Sposoby na regeneracje skóry i włosów po opalaniu.  Ja sama się nie opalam. Unikam słońca jak mogę. Jestem alergikiem. Jednak będąc na urlopie nad morzem, czy też będąc w domu, nie raz  musiałam ratować skórę, przed oparzeniami czy nieprzyjemnym uczuciem ściągnięcia skóry. Dlatego temat ten jest mi szczególnie bliski.



Wakacyjny poradnik urodowy- Sposoby na regenerację skóry i włosów po opalaniu

Regeneracje skóry po opalaniu zaczynam od letniego prysznica, który ma za zadanie zmyć sól morską, piasek, pot , a także przede wszystkim pozostałości kremów z filtrami. tak oczyszczona skóra będzie gotowa wchłonąć wszystkie dobre aktywne składniki zawarte w kremach czy balsamach regenerujących i nawilżających. 


Bardzo dobrze jest zrobić od razu peeling, który ma za zadanie usunąć martwy naskórek. ja używam w tym celu balsam z peelingiem do ciała pod prysznic z Eveline. Jako,że mam strasznie suchą skórę ciała, a  latem to już w szczególności to muszę dodatkowo dbać o  odpowiednie natłuszczenie  i nawilżenie skóry. W tym wypadku najlepiej pomaga mi Venus Olejek do ciała pod prysznic żelu. Olejek bardzo szybko  pomaga mi natłuścić i nawilżyć ciało. Oczywiście dodatkową zaletą produktu jest to, że produkt od razu także oczyszcza i myje moja skórę.  


Jeżeli chodzi o włosy to ja zawsze lubiłam eksperymenty. Czasami wychodzi mi to na dobre, czasami na złe, ale to już inna historia... W tym roku postanowiłam kupić sobie m.in z myślą na wyjazd nad morze żel aloesowy Holika Holika. Żel, który składa się z 95% z aloesu. Ma on bardzo dobrą opinię. Sam producent wskazuje nam do czego możemy go używać.  Nadaje się m.in jako krem łagodzący oparzenia na skórze po opalaniu, a także jako serum na włosy.  Nie zdążyłam go jeszcze użyć jako kremu łagodzącego  po opalaniu. Ale na włosy go już użyłam i to nie razI powiem Wam szczerze, ze jestem nim zachwycona. Zobaczę oczywiście, jak się spisze przy dłuższym stosowaniu. Ale póki co jestem bardzo z niego zadowolona.  Oczywiście za jakiś czas zamierzam napisać o nim recenzje.  


Drugim produktem, który zamierzam używać to Elseve Sun Defense eliksir ochronny.  Nie dość, że chroni włosy przed wysuszaniem to jeszcze ułatwia rozczesywać włosy
Ten produkt używam od lat. Doskonale sprawdził się w ubiegłym roku podczas naszego urlopu nad morzem. 



A gdy już tak się zdarzy, że skóra będzie oparzona i będzie wymagała regeneracji to polecam Wam Panthenol. Kupicie, go za grosze w każdej aptece. Latem bardzo często jest w promocji. Do wyboru w sprayu czy w żelu. Ja osobiście bardziej wolę w sprayu, gdyż lepiej się rozprowadza.
Gdy już tak się zdarzy, że nie będziecie mieli nic pod ręką, aby ukoić skórę po opalaniu Polecam Wam użyć maślankę.  Równie dobrze zadziała także kefir, jogurt naturalny czy soda oczyszczona. 
A gdy już to nie pomoże to polecam odwiedzić lekarza... Po co się męczyć? 
 
Poprzednie wpisy:

Ochrona przeciwsłoneczna

 A jakie są Wasze sposoby na regenerację skory i włosów po opalaniu? Znacie coś z produktów, które ja  używam? 


6 komentarzy:

  1. Dzięki za post! Nigdy, ale to nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby chronić włosy przed słońcem. Teraz już wiem i wiem, że są do tego specjalne kosmetyki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten olejek pod prysznic marki Venus bardzo mnie zaciekawil :D

    OdpowiedzUsuń
  3. lovely post :)
    have a nice week :)

    https://www.instagram.com/tijamomcilovic/
    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzadko się opalam, więc raczej nie używam takich kosmetyków. Ale te żele pod prysznic mnie zainteresowały ;) Ten z Eveline ze względu na zapach i ten z Venus ze względu na formułę ;) Może przetestuję jak gdzieś je dorwę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aloes z lodówki to jest to ! :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz. W miarę możliwości staram się każdego z was odwiedzić.
Proszę o niezostawianie linków do swoich stron. znajdę cię i bez tego!