Obserwatorzy

Google+ Followers

piątek, 27 stycznia 2017

Domowa Lasagne z sosem bolońskim i beszamelem

Lasagne to rodzaj makaronu w postaci dużych prostokątnych płatów a także danie przygotowane na bazie makaronu. Makaron jest uprzednio gotowany lub układany na sucho, na przemian z warstwami farszu. Farsz najczęściej składa się z sosu pomidorowego  z mięsem, sosu beszamelowego i sera. Produkty układane są do wyczerpania składników, Danie podawane jest na gorąco. Potrawa pochodzi z Włoch. 




 Składniki:

 opakowanie makaronu lasagne
500 gram mięsa mielonego
1 duża cebula
puszka pomidorów w kawałkach
starty żółty ser
2 łyżki masła
2 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
przyprawy: bazylia, oregano, sól morska i pieprz 

Sos beszamelowy:
4 łyżki masła
4 łyżki mąki 
3 szklanki (250 ml) mleka.



Sposób wykonania:

Sos boloński: Do większego garnka wlać oliwę z oliwek wrzucić posiekaną cebulę i czosnek przepuszczony przez praskę. Zeszklić na rozgrzanej oliwie. Dodać mięso mielone i smażyć, aż straci różowy kolor, Następnie dodać pomidory w kawałkach oraz bazylię i oregano. Doprawić do smaku solą i pieprzem. Dusić pod przykryciem na małym ogniu około pól godziny

Osobno przygotować sos beszamelowyW średnim garnku rozgrzać masło, wsypać mąkę i smażyć przez około 2 minuty ciągle mieszając. Stopniowo wlewać mleko cały czas energicznie mieszając aż sos będzie gładki. Gotować na małym ogniu prze kilka minut,

Prostokątną formę w której będziemy piec lasagne posmarować masłem. Na płatach lasagne najpierw rozprowadzić warstwę sosu bolońskiego, następnie polać sosem beszamelowym i posypać tartym serem.  Ułożyć 3-4 warstwy. Na koniec ułożyć płaty lasagne, posmarować pozostałym sosem beszamelowym i obficie posypać tartym serem. Piec w piekarniku około 30 minut w temperaturze 180 C. Po upieczeniu odczekać kilka minut przed porcjowaniem. Wykładać porcje na talerz, polać sosem pomidorowym lub ketchupem.

Smacznego!

tania asagne, lazania, każdemu wyjdzie pyszne i tanie


Moja rada: Ja używam do lasagne surowego ciasta. Nigdy nie zdarzyło mi się, aby płaty makaronu lasagne się nie dopiekły. Jednak jak nie jesteście pewni i po raz pierwszy robicie lasagne  to możecie makaron obgotować kilka minut w gorącej wodzie. I dopiero z tak przygotowanych płatów ciasta robić potrawę. 

9 komentarzy :

  1. Nigdy nie robiłam sama, ale bardzo lubię ją jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam, ale tak dawno nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczna :) Ojj już dawo lazani nie robiłam :( ale mi smaków narobiłąś ;(

    Miłej niedzieli ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda naprawdę smakowicie,osobiście uwielbiam lasagne <3 Myślę z pewnością wypróbuję Twój przepis :D
    Pozdrawiam,
    ironniesamowitypies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham jeść i ostatnio sporo eksperymentuję w kuchni. Mam chęć skorzystać też z Twojego przepisu, ale mój piekarnik nie radzi sobie z większością rzeczy i coś czuję, że z tym też nie dałby rady. Taka szkoda:C

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam lasagne, ale wolę wersję ze szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam szpinak :) Lazanii ze szpinakiem jeszcze nie robiłam. Muszę kiedyś zrobić.

      Usuń

Dziękuje za każdy komentarz. W miarę możliwości staram się każdego z was odwiedzić.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.